Perspektívny vývoj a zameranie MŠ

  1. V koncepcii školy sa budeme usilovať o naplnenie myšlienky J. A. Komenského: „Škola má byť dielňou ľudskosti, miestom, kde sa zakladajú predpoklady pre harmonický, fyzický či duševný rozvoj dieťaťa, kde sa potvrdzuje hodnota každého človeka, kde sa vštepuje pracovitosť, láska k najbližším, rodnému mestu, láska k vlasti, najušľachtilejšie ľudské ideály.“


  2. V priateľskom a láskavom prostredí chceme prebúdzať v dieťati záujem a chuť dívať sa okolo seba, počúvať, objavovať, ale i s odvahou ukázať, čo všetko vie, zvládne a dokáže. Rozvíjať pozitívne citové vzťahy k sebe i k druhým, vytvárať ovzdušie vzájomnej dôvery.


  3. Vzhľadom k podmienkam školy a v záujme kladenia dôrazu na aktivitu dieťaťa prostredníctvom zážitkového učenia uplatňovať námety z metodickej príručky „Krok za krokom“ nadácia Škola dokorán, ktorú schválilo Ministerstvo školstva SR rozhodnutím zo dňa 14. 06. 1999 pod číslom 92/99-41 ako alternatívnu metodickú príručku pre učiteľky materských škôl.


  4. Vo výchovno – vzdelávacom procese cieľavedome podporovať rozvíjanie psychofyzickej kondície detí a telesnej zdatnosti, rozvíjať pozitívne hodnotové orientácie, viesť k osvojeniu si základov environmentálnej výchovy, k znižovaniu chorobnosti detí a k osvojovaniu si návykov zdravého životného štýlu. Podporovať rozvoj grafomotorických činností.


  5. V zmysle Národného plánu výchovy k ľudským právam vytvárať priaznivé podmienky na výchovu k ľudským právam v triede/ škole/ podporujúc hodnotu človeka ako ľudského jedinca. Podporovať rozvoj medziľudských vzťahov v demokratickej spoločnosti.